דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


4 סיבות לגייס הלוואה בערבות מדינה בגובה 100 אלף שקלים 

מאת    [ 15/01/2015 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 1529 פעמים ]

קרן סיוע לעסקים הנה כלי סיוע לעסקים קטנים רבים. הקרן מאשרת עשרות הלוואות כל חודש ומטפלת במאות בקשות כל חודש. עם זאת, הקרן גם דוחה הרבה בקשות של עסקים לגיוס הלוואה. חלק נכבד מהם הוא בגלל שבקשת ההלוואה הייתה גבוה מדי. בגלל שקרן סיוע לעסקים במקרים רבים נוטה לאשר סכומים נמוכים יותר לעסקים קטנים, יש שימליצו לפנות לקרן ולבקש את הסכום המינימאלי המותר, 100 אלף שקלים. כמובן שהסכום המבוקש צריך להיות מכלול של מספר דברים כמו רציונאל הבקשה ויכולת ההחזר. למשל אם יש עסק הזקוק לרכישת ציוד בשווי כולל 300 אלף שקלים אז רציונאל הבקשה מאלץ אותו לבקש הלוואה בערבות מדינה על סך סכום זה, וזה בסדר. כמובן שאם לעסק יש יכולת החזר של רק 200 אלף שקלים אז וגם רכישת חלק מהציוד יסייע לעסק אז מומלץ לבקש 200 אלף שקלים. הכול עניין של מכלול נתוני העסק מול בחינת הקרן.

בכל זאת, יש עסקים קטנים אשר מומלץ להם לבחור במקרים רבים לבקש הלוואה בסך של 100 אלף שקלים בלבד, לרבות במצבים של הון חוזר או כאשר רציונאל הבקשה אינו מוחלט. לכך יש 4 סיבות מרכזיות שהופכות את כדאיות ההגשה על 100 אלף לאטרקטיבית יותר עבור עסקים קטנים.

הסיבה הראשונה לכך מאוד פשוטה. ללא ספק יותר קל לגייס הלוואות בערבות מדינה בגובה של 100 אלף שקלים. מן הסתם ככל שהעסק מבקש יותר כסף מהקרן כך הקרן תבחן את הבקשה יותר ותעלה יותר סייגים. לא כל אחד יכול לגייס סכום הלוואה גבוהה והצורך להראות יכולת החזר ורציונאל הלוואה מתגברים ככל שהסכום המבוקש גבוה יותר. שאתה כעסק מבקש הלוואה בגובה של רק 100 אלף שקלים, אתה כבר עושה את החיים שלך ליותר קלים בהתנהלות מול הקרן. חשוב בהיגיון, שתי עסקים אשר בעלי נתונים זהים. האחד מבקש 100 אלף שקלים והשני 300 אלף שקלים, למי יותר קשה לגייס הלוואה?

הסיבה השנייה היא, שקרן סיוע לעסקים מעניקה חלק גדול מסך ההלוואות שלה על גובה של 100 אלף שקלים, גם אם הבקשה המקורית לא הייתה על סכום זה. כאשר עסק מבקש הלוואה בסכום מסוים הקרן יכולה לתת המלצה חיובית על סכום נמוך יותר, ואז העסק יכול להחליט האם לגייס את ההלוואה מהבנק המלווה או לא. לרוב העסקים מגייסים את ההלוואה כי בכל זאת זה אשראי בתנאים נוחים וחבל לא לקחת אותו. הנתונים מגבים זאת: בשנים 2012-2013 הקרן העניקה 711 הלוואות בערבות המדינה בגובה של 100 אלף שקלים, כאשר מתוכם רק 295 היו תחת בקשה מקורית של 100 אלף שקלים. אז אם הקרן גם ככה תאשר לכם רק 100 אלף אז עדיף לא להסתכם בשלילה ולבקש ישר את הסכום הזה.

סיבה שנייה היא, בהמשך לסיבות האחרות. גיוס הלוואה בערבות המדינה על 100 אלף היא בעלת סיכוי גבוהה לקבל הלוואה ואז, אחרי שכבר העסק נמצא ראוי לגיוס הלוואה בתנאים נוחים, זה פותח אפשרויות שונות לעסק לגייס הלוואה מהבנק המלווה והלוואה מהקרן במסלול השלמה לאחר חצי שנה. הרבה עסקים מעדיפים לקבל אישור בטוח על סכום של 100 אלף ואז בהמשך להתנהל מול הקרן במסלולי השלמה לקבלת תזרים נוסף.

הסיבה הרביעית היא, שכאשר מגייסים 100 אלף הקרן, נפתחת האופציה לבצע החלפת ביטחונות בערב נוסף. כלומר, הבנק יכול לוותר לכם על הביטחונות שהבנק דורש, שזה מזומן של סכום בין 10-25 אלף שקלים, תמורת חתימה של ערב נוסף. האפשרות הזאת קורצת להמון עסקים קטנים שאין להם כסף לביטחונות. לעסק שאין לו ביטחונות כדאי לגייס 100 אלף ולהוסיף ערב מאשר לגייס 150 אלף ולא לגייס את ההלוואה כי אין לו מספיק ביטחונות.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב